January 19, 2007

Maal Hijrah 1428

Setiap 1 Januari, kita asyik dok wish Happy New Year. Bila nak cuti raya Cina, selalu dengar Kong Hee Fatt Chai. Kebiasaannya kita wish orang Melayu/Muslim Selamat Hari Raya. Jadinya tahun ini insyaAllah aku nak tambah lagi satu ucapan selamat.

SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH 1428

Memang 1428 akan merupakan satu tahun untuk aku behijrah. Berhijrah dari menjadi pekerja makan gaji ke pekerja dirumah tak bergaji, :-).

Nak jugaklah pasang resolusi untuk tahun depan ni.

Aku harap dapat punca rezeki yang baru supaya aku dapat tolong orang lebih sikit tahun depan ni. Bukan lah tak pernah tolong pun hehe. Cuma kalau ada lebih sikit tu boleh lebih banyak sikit dari tahun-tahun yang berlalu ni, InsyaAllah.

Sama-sama kita doakan agar 1428 H menjadi tahun yang lebih prosperous (dalam segalanya,rezeki, ilmu, keamanan dan lain-lain) kepada kita semua.

Amiin

15 comments:

Ordinary Superhero said...

Salam Maal Hijrah yang lebih prosperous kpd AuntyN sekeluarga.

sya said...

Kak N lama tak masuk sini dah

Selamat Menyambut Maal Hijrah kak N

Kak Teh said...

selamat menyambut maal hijrah.

royce said...

Selamat menyambut maal hijrah AN

Intan said...

Selamat menyambut maal hijrah. May this year be better than the last, and may you be blessed with happiness and good health!

Kak Elle said...

Selamat Menyambut Maal Hijrah
lama tak tinggal jejak kat sini.

ari said...

Tiap kali sesuatu bersangkutan dengan masa seperti sambutan tahun baru, hari lahir..saya selalu akan terkenang dan di peringatkan akan masa yang semakin singkat / pendek..akan masa yang telah berlalu..adakah ia telah di pergunakan sebaiknya ? Selamat menyambut tahun baru Hijrah.

happyirfa said...

Salam Maal Hijrah kpd AuntyN n family

maklang said...

Selamat Maal Hijrah AuntyN...

oren said...

salam maal hijrah untuk aunty sekeluarga..

Kak Lady said...

Kak Salam Maal Hijrah...moga kita semua menjadi insan yang lebih baik dari semalam...

Eh !! Kak N dah nak berhenti kerja ke?

JoKontan said...

Ameeeeeeeeeeeeeen.

Arena said...

Selamat Tahun Baru Aunty N..

Moga2 dipermurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan pada tahun ni.. Insyallah..

cikdinz said...

salam maal hijrah.....
semoga tahun ini kita diberkati dan lebih ditambahkan rejki....amin!!!!!!!!

AuntyN said...

To All,

Terimakasih kerana sudi singgah sini dan untuk semua ucapan dan doa tu.

Semoga kita semua diberkati Allah di tahun baru ini dan selamanya. Aminn.