October 05, 2007

Puasa Orang Pencen

Puasa tahun ni aku rasa lebih bermakna dari tahun-tahun yang lepas. Mana tak nya, tahun ni aku tak payah dok bergegas nak pergi kerja dan bergegas nak balik rumah awal nak prepare untuk berbuka. Walaupun aku tak masa lauk pauk (ya! betul, aku tak payah masak), hubby yang beli juadah berbuka almost every day. Kadang-kadang je yang aku masak tu pun. Bukan aku tak nak, tapi setiap hari dari awal ramadhan sehingga sekarang, bila aku tanya nak masak ka nak beli, dia dah cakap nak beli saja. Hehehe, korang tahulah kan, implikasinya kan? Maknanya aku masak tak sedap lah tu hehehe. Tak kan dia sayang sangat kat bini dia yang tak kerja ni kan, sampai tak bagi masak lauk-pauk berbuka. Aku cuma masak nasi dengan air je setiap petang dan perhanggatkan lauk2 yang masih boleh dimakan. Bertuah badan no?


Bukan pasal itulah maksud aku, mengenai makna Ramadhan tahun ini

20 comments:

Leyla Shuri said...

salam 24 ramadhan tuan rumah,

bertuahnya badan...jeles nie.
Saya masak setiap hari, tak miss...sodap tak sodap makan ajo lah!

cikdinz said...

ye ke masak tak sedap nih....heheheee...
takdelah, hubby sayang bini tuh...

AuntyN said...

jahrera, salam 26 Ramadhan. Apa nak jelesnya. Kudaka_san suka masakan you, tak kisah sodap ko tidak. Ini kalau tak sodap, dia tarik muko masam ado lah.

cikdinz : iya, masak tak sedap. Tak percaya nanti raya datang rumah. Hehehe

pB said...

Kalau ada tempat yang jual tu , selera kita, tak per.
Hari hari beli , pun OK.

Anonymous said...

salam AN....ghindunya......
wah....Mamo cian kat AN ni....o.k wat...x yah masak, sama jer beli n masak tu, dun wori, Mamo tetap CHENTA tu....he...he...

ME msk everyday, sbb blk opis kol 4.30, kol 5 sampai terus masak, 1 gulai, 1 sayur..cukup!

ME

Anonymous said...

p/s..
sbb kol 6ptg nak nengok citer korea!...he...he...

mak ety

Anonymous said...

Kak N... hubby pun cakap beli ajela makan setakat nak kenyang berbuka aje.. kadang tu cm pun rasa macam Kak N tapi ok jugak sbb kadang penat balik opis nak masak...

Selamat Ber Hari Raya

Mama Rock said...

oh auntyn, mama ni kalau nka ponteng masak, kena negotiate dulu. tahun ni kena masak setiap hari - maid pun takde so kelam kabut le bila balik ofis tu. but ada rahmatnya, everybody's home nearly everyday since it's home cooked meal :)
salam aidilfitri to AuntyN sekeluarga.

Qaseh Bidadari said...

bestnyer dapat hubby mcm tu..badan pun boleh rest ek??mama nak wish akak selamat hari rayo..

Sya said...

Kak N dah lama sya tak masuk sini..

sya nak ucapkan

SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF JIKA ADA TERKASAR KATA DAN BAHASA

Anonymous said...

jIMAT2LA BELANJA BULAN RAMADHAN NI...TINGGAL BERAPA HARI LAGI NAK SAMBUT RAYA..KUUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA MAKCIK TAK JEMPUT SAYA DATANG RUMAHKE

tokasid said...

Salam Kak N:

Selamat 'Eidulfitri buat kak N sekeluarga.
Maaf zahir batin.

EDDY PURNAMA said...

selamat hari raya aidilfitri and maaf zahir batin...

ingat lagi ramadhan tiga tahun lepas when we met again after sooooo many years...sigh...cepatkan masa berlalu...

NONIE AZIZ said...

heheheh AuntyN samalah kita...AuntyN Selamat Hari Raya. Maaf zahir Batin!!!

faridmw said...

salam ziarah blg..
selamat hari rya...
maaf zahir batin...
semoga diberikan hidup yang penuh kegembiraan...

Lapa said...

There are three kinds of women:

the pretty ones

the ugly ones

and the blondes...

(trad.by lapa)

demonsinme said...

Madam AN:

A belated Eid Mubarak to you and your beloved family.

Anonymous said...

Hi AuntyN,

Camana nak YM akak?

kelisa903@yahoo.com

Alinlai said...

tak pa makanan kat sana sedap2...beli pun berbaloi... kat sini nak beli pun kena pikiaq 2,3 kali hmmmm...

AuntyN said...

Selamat Hari Raya semua penggunjung2, Sat lagi AN update blog ye. Thanks for coming by.